Lite TDD-spekulation

Funderade på vad som är roligt med tecknade serier idag. Åtminstone en del av humorn ligger i att ta upp människors dubbelmoral; observation av beteenden som strider mot vad människor själva säger ger upphov till en stripp.
   Alltså en form av "bevis" på tvetydighet eller motsägelser. Och där finns det en likhet med en upplevelse jag haft av TDD - det tvingar mig att tänka på tvetydigheter i APIer. Det tvingar mer eller mindre fram (mer eller mindre) icke-tvetydiga klasser.  Det tvingar mig att tänka på hur klassen ska användas, hur den ska bete sig, hur den inte ska bete sig. Dessa tankegångar har alltid funnits inom mig, men inte stavats eller uttryckts bokstavligen förrän jag kom i kontakt med TDD.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0